onsdag 4 januari 2012

Mozartrulle

Mozartrulle

Mozartkulor är ju så gott, men jag tycker att det är ett evigt rullande. Förra året stansade jag ut hjärtan, men i år blev jag nog lite latare och gjorde rullar.



Marsipan, Nougat och Smältchoklad är vad som behövs. Jag gjorde marsipanen själv av 200 gram mandelmjöl, 1 äggvita och 3 dl florsocker. Kavlade ut en platta som jag bredde nougat över, rullade ihop som en bulldeg och skar lagom längder som sedan doppades i choklad. Ringlade även över lite choklad på några, men de fanns inte kvar vid tidpunkten för fotning.
//V



4 kommentarer:

Katarina sa...

Så fina!

Veropenn sa...

@hovkonditorn
tack! Nu fick vi snö här appropå alla vår, sommar o höstspår vi pratade om:-)
//V

Vardaxlyx sa...

Mumma dem såg ut =) Massa kramar till söta dig!

Veropenn sa...

@vardaxlyx
tack....det var många sorter som skulle göras innan jul så jag fick effektivisera det lite ha ha.
trevlig helg o kram tebaks
//v