torsdag 12 januari 2012

Makroner med Lemoncurd


 Makroner/Macarons med Lemon Curd och lakritsströssel


Ikväll blev det ytterligare ett bak av Makroner. Jag gjorde ett totalhaveri för ett par kvällar sen, de hamnade i sophinken. De skulle blivit Hallon/lemoncurd. Läste att någon gjort hallonmakroner med mosade hallon och lyckats....tror nog att just det blev mitt fall eller makronernas som blev helt platta. De torkade aldrig och fick den där hinnan. "Makronsjälvförtroendet" fick sig en ordentlig törn. Så pass att det gnagde och jag var tvungen att prova igen.
Här är de....Gula Makroner med Lakritsströssel fyllda med Lemoncurds. De här tror jag kommer falla min mamma i smaken som inte gillar "för sött". Här får man ju sött och syrligt på engång. Blir spännande och se vad hon tycker! Så kommer du o fikar imorrn?

Receptet hittar ni här!

//V

9 kommentarer:

Katarina sa...

Duktiga du som inte ger dig :) Jag har inte vågat baka makroner ännu! Låter gott med citorn och lakrits!

Veropenn sa...

@hovkonditorn
Har jag vågat så vågar du....drog mig länge för att baka dem men nu så. Har drömt om knallgula makroner inatt....de sätter sig lite på hjärnan så får väl utfärda en liten varning oxå ha ha
//v

Vardaxlyx sa...

Kanon fina!!
Jag vill oxå önska dig en kanon trevlig fredag och speciellt denna fredag ;-)
Kramkram i massor!!

Veropenn sa...

@vardaxlyx
Tack o tack det samma, hoppas din fredag den 13e varit bra oxå.
//V

Anonym sa...

Mer än godkänd,från en"kräsen" mor

Veropenn sa...

@kräsen mor
ha ha så kräsen är du inte....du är det mesta jag prackar på dig även om du inte är mkt för sött:-)
//V

Veropenn sa...

@kräsen mor
ÄTER skulle det ju vara....du äter allt jag prackar på dig.
//V

Helena sa...

Oj oj oj, lemoncurd och lakritsströssel! JAG kommer gärna och fikar på de där små raringarna! Hur långt från Öland bor du? ;-)

Veropenn sa...

@Helena
Ha ha du är rolig du, men Du är så välkommen så, det är nog en 30 mil enkelresa men vem vet det kan ju vara värt det:-)
//V