onsdag 29 februari 2012

Grismaränger

Grisar i Maräng
Idag gjorde jag ett gäng maränger. Grisar tyckte jag det blev innan de for in i ugnen, nu när jag ser korten så undrar jag om de inte är lite blandning av gris, nallar och elefanter. Men om ni kisar lite och tittar snabbt då tror jag ni ser grisar.

När jag gör maränger så utgår jag från 1 äggvita + 1 dl (knappt) socker. Lite pasta eller hushållsfärg. Har dem i ugnen tills de precis lossnar från pappret, då blir de lite sega i mitten....125 grader.

De här spritsade jag ut genom att först göra en boll, sen en liten boll för trynet och sen öron. En liten nonstop till munnen, små prickar av strössel till ögon o näsborrar (heter det så på grisar, inte jag vet, men idag heter det så) på trynet. De satte jag dit med hjälp av tandpetare som jag tagit lite lite marängsmet på så "pricken" fastnar på den och hänger med i flytten.

Ja det var min grisparad som har ett visst påbrå av lite andra arter:)

//V

9 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

HIhi vilka söta grisar =) Grymt duktig du är!!
GILLAR

Veropenn sa...

@vardaxlyx
tack...maräng är kul!
//v

Veropenn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gordon sa...

Härmed intygas att grisarna inte bara är vackra - de är underbart goda! - TACK - och kramar från tillg. vännerna M och B

Veropenn sa...

@M&B
Tack roligt att ni gilla dem. Jag bjöd "skogshuggarna" på dem sen oxå o de var nöjda med. roligt!
//V

dandolina sa...

Såna finingar :-), helt klart att det är grisar, ser man ju även på färgen; grisrosa. Tips; marängtranor, snart säsong! En hyfsad utmaning att bita i.//dandolina

Veropenn sa...

@dandolina
tack! Ja det va en hyffsad utmaning nu satte du griller i huvudet på mig. Men jag ska göra ett försök:)
//v

Malin E sa...

Men herregud människa!!! Du är så otroligt duktig Veronica! Beundrar dig verkligen! :D

Veropenn sa...

@Malin E
men Malin nu blev jag ju nästan generad...tack snälla du!
//V