lördag 13 april 2013

Makroner

Äntligen hitta jag mandelmjöl! Har ju ingen kvarn så alternativet att mala mandel är ju uteslutet!
I den ljusbruna varianten har jag kola eller rättare sagt karamelliserad mjölk /dulche de leche! Ska det va sött så ska det va sött å här växer det nästan sockerkristaller ur öronen när man äter dem! Den rosa skulle få jordgubbssmörkräm men se jag och smörkräm är inte de bästa vännerna för tillfället! Ibland går det som på räls å den blir slät och fin! Sen hamnar jag i nått träsk där den skär sig å ser oaptitlig ut! Nu är jag i det träsket så till slut fick det bli chokladfudge a la Socker och Mirakel , den är himmelsk god och kan ätas med sked!

Recept på makroner och chokladfudge hittar du här
//v

2 kommentarer:

Vanja & Malin sa...

Halloj! Kul att du hittade till GlamMom.se! Vilken härlig blogg du har, nu blir jag sjukt sugen på att besöka Everta Hak SNART igen! :-) Världens bästa ställe! Vi ses igen! Stor kram! //Vanja

Veropenn sa...

@vanja
Ja det var riktigt kul å hitta dig i bloggvärlden! Snart hoppas vi få iordning loppisen oxå, bara det kanske gör dig sugen på att besöka oss. Din mamma fick mitt nr så slå en pling eller maila så det är öppet när ni kommer!
Kram v