söndag 20 maj 2012

Rabarberpaj

Husvagnsanpassad Rabarberpaj! Hittade några små fina rabarber och blev genast sugen på paj. Gjorde dem i portionsstorlekar med hjälp av muffinsformar.
Grundreceptet är detsamma som Knäckig Äpplepaj.

Recept:
100 gram smält smör
2.5dl strösocker
2.5dl vetemjöl
2tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
1ägg (lätt uppvispat)

Gör så här:
Blanda ihop allt....ta de bär, rabarber eller äpplen du ät sugen på å lägg i botten. På med lite pajsmet/deg. In i nedre delen av ugnen i 175 grader. Stor vanlig pajform 35-40 min, små portionsformar ca 15 min.

Servera med vanilsås, vaniljglass eller vaniljvisp!

//husvagnsbagar'n V

2 kommentarer:

Gordon sa...

En mig närstående person hävdar att jag äter inte rabarberpaj med vaniljsås. Jag äter vaniljsås med rabarberpaj!!!

Veropenn sa...

@barfals
jag har allt bevittnat detta o kan intyga att din närstående har rätt:) men det är helt ok, man ska äta mest av det man gillar bäst!
//v