tisdag 1 maj 2012

Hjalmars tårta


Hjalmars tårta
Imorrn fyller min yngste fyrfoting (hund) 10 år, ja ingen valp direkt. Men han vet vad han vill och det är att dagen ska firas med tårta. Jag har inte bakat på evigheter ( dvs ca 2 veckor) så idag fick jag snabbt slänga ihop en tårta. Å det mina vänner fick gå undan för jag hade ett fullspäckat schema denna lediga dag!

Denna tårta innehöll:
Grädde med hallon, vaniljsocker och socker
Savoiardikex
Smarties och strössel.


Å varför har hon (dvs jag) inte uppdaterat bloggen eller bakat kanske ngn undrar eller inte....ah jag satte igång med ett litet projekt å måla om en massa gamla skåp. Ni ser en liten skymt av ett par under och bakom tårtan. Gamla skåp och en köpmansdisk som blir som nya med en massa vit färg. Nu står det halvmålade och ommålade möbler lite här och var och de behöver bli färdiga så framkomligheten blir lite bättre här hemma! Men snart så ska jag börja baka igen....här finns ju inget och bjuda på när det kommer gäster! Å så kan vi ju inte ha det ha ha.

//V

4 kommentarer:

Katarina sa...

Fin tårta! Roligt projekt du har på gång :)

Sweet Passion sa...

låter smarrigt och grattis till hundens 10års dag.hippi hurra

Veropenn sa...

@hovkonditorn
tack, ja du det är mkt färg men nu är ett skåp helt färdigt iaf. det tar sig:)
@Smulansbakblogg
tack så mkt för hurrarop säger Hjlamar (hunden). Av tårtan fanns inte mkt kvar så det tar vi som ett gott betyg:)
//V

sandra sa...

Oj, tack snälla för dina fina ord!

Jag tycker att du gör så fantastiska grejer. Allt ser så gott ut :)