lördag 17 mars 2012

Tranmaränger

 Maränger med tranmotiv
För ett tags sen fick jag en utmaning av Dandolina....kort och gott sa hon gör tranmaränger.
Dandolina, jag antog utmaningen om jag klarat den får du avgöra:)
 Ungefär samtidigt som Dandolina gav mig utmaningen, spånade jag på idéer till Miss Cupcake, fick då ett förslag på att göra Cupcakes med tranmotiv. Skulla man vilja går det ju toppa en Cupcakes med en sån här maräng.
Om ngn undrar hur jag gått tillväga så drar jag det i en liten snabbversion.
Spritsa med stor tyll bottenplatta. Liten tyll huvud och hals, lite större tyll kropp, liten tyll fjädrarna och ben. Med hjälp av tandpetare gjorde jag näbb, den vita och röda fläcken på huvudet.

//V

12 kommentarer:

Gordon sa...

Fantastiskt konstnärliga, och säkert supergoda också. Om man nu nänns äta dom ...

Veropenn sa...

@falstaff
tack...självklart ska de ätas:)
//V

Anonym sa...

Nu har du mer tranor i köket väl, än där ute på mossen, ha ha. Men snygga är dom,kan inte vara lätt i det materialet att få till det.

Veropenn sa...

@anonym
Tack, ja så här i efterhand tycker jag nog att det inte skulle va så svårt o fått till dem lite bättre. Men just som jag höll på var det nog lite knivigare. Maräng har lite egen vilja och det är ju ett försök på varje. Enligt vad jag hörde igår så fanns det redan en 300 tranor o riktigt så många orkade jag inte göra.
//V

dandolina sa...

Hello! Visste väl du skulle klara utmaningen galant, helt fantastiska, superläckra tranor!!!! Du får ladda rejält, kan bli en smärre förmögenhet vid påsk;-) vem kan väl motstå dessa frestelser??!!/Dandolina

Veropenn sa...

@Dandolina
Ha ha ja jag får väl ställa mig vid vägen med en låda maränger på magen då:)
Tack så mkt...
//V

dandolina sa...

Vilken lycka ha dej så nära, så man får ta del av dina fantastiska bakverk. Skryter om dej så fort jag får chansen; alla tycker du är helt fantastisk<3!!! Så sant så:-) reaktionerna på tranmarängerna är underbara, någon tyckte du skulle baka och sälja till Islanna. Du din hobby kan bli din pensionsförsäkring!!!!//D

Veropenn sa...

@Dandolina
Tack va snäll du är haha! Jag suger åt mig som en svamp:)
//V

dandolina sa...

Klart du ska suga åt dej!!! Har lagt ut på fb, fantastisk respons, någon undrade; finns det såna tranmaränger:-D!!!! Självklart eller hur?!!!!!!!!!!!!!!! Saknar dej på fb, kära du...när dyker du upp???? Appropå ingenting, nästa vecka ska Loke till skolbänken, ska bli spännande, han eller rättare sagt vi kanske bir uteslutna ur församlingen...haha!

Veropenn sa...

@dandolina
spännande m loke...vill höra allt om detta när ni varit där. jag tror ni gör succé:)
Oj, de recensionerna vill jag höra sen. jag är väl mer vän av bloggar än fb-vän....
å tack igen. Jag blir alldeles sprallig av allt beröm:)
//v

Linda sa...

Fantastiskt fina!! Den utmaningen klarade du galant!!

Veropenn sa...

@linda
tack så mkt:-)
//v