söndag 18 mars 2012

Kycklingmaränger

Kycklingmaränger 
Snart påsk så jag filar lite på vad mina påskpåsar eller påskägg ska innehålla. Påskbaket är nog lite roligare än julbaket....här är det lite mer färger. Till jul är det mesta bara rött eller ska vara choklad. Eller så har jag bara dålig fantasi mitt julstressen....jag gör ju inget i förväg då utan sista dygnet ska ju helst allt hända. Påsken är lite mer avslappnande tycker jag!
Jag vidareutvecklade förra årets kyckling lite. De fick fick lite påskägg runt sig i år, lite fler färger lite fler spritsar att greja med. Vansinningt roligt tycker jag det är och greja i maräng.

Dessa maränger fick hänga med Påskharen till Borås, så bra, för då fick jag en anledning att leka loss igen:) Kanske inte idag...för nu är spritsarmen trött!
Jag har ett par idéer till jag ska testa i maräng, sen ska vi se om jag inte kan göra fler kycklingar fast i något annat....material säger man kanske inte om ätbart.....något annat ätbart helt enkelt!

//V

7 kommentarer:

Katarina sa...

Vad duktig du är!

Vardaxlyx sa...

Hihi va roligt =) Sitter själv och spånar på något jag kan göra till påsk =)
KRAM

Veropenn sa...

@hovkonditorn
Tack snälla!
//V
@vardaxlyx
tack...ska bli spännande o se vad du hittar på:)
//V

esters hörna sa...

men du vilka läckra! Så duktig du är!

Veropenn sa...

@esters hörna
tack snälla du, roligt att du gilla dem.
//v

Marianne sa...

Kolla vem som hade äran att bjuda sina kunder på dessa konstverk . Youniqe.se tryck sedan Facebook
Stort tack för marängerna

Veropenn sa...

@Marianne
vassego....det va så lite så:)var lite orolig att de kanske tog slut redan på hemvägen å kunderna blev utan ha ha!
//V