onsdag 21 september 2011

Tårta med fingerkex

Tårta med fingerkex

En tårta med chokladbotten a la Linda Runn som jag gjorde även här!
Fyllning denna gång var Dajmfluff och Hallongrädde med marsanpulver och vaniljyougurt.

Dajmfluff gör du så här:
180 gram dajm
3 dl grädde

hacka sönder dajmen och häll ner i grädden som värms tills dajmen smält. Grädden får inte koka! Låt gräddblandningen svalna helt, låt stå kallt över natten helst. Vispa upp!

Hallongrädde
gjorde jag lite på känn men ungefär så här
ca 250 g hallon
3-4 dl uppvispad grädde
ca 4 msk marsanpulver
knappt 1 dl vaniljyoghurt
lite strösocker

smakade av några gånger och hällde på lite socker, marsanpulver och yoghurt efterhand, därav lite vaga mått.

Dajmfluff var bra mycket godare än Dumlefluff och vitchokladfluff som jag provat tidigare.

//v

1 kommentar:

Nathalié - Extrem barnlängtan sa...

Hej hej, hoppas allt är bra? :).

Jag har igång en bunt med tävlingar på bloggen och det kommer upp nya hela tiden. Just nu har jag igång tävlingar om smycken, ljuslykta och personlig almanacka! Tävlingarna hittar du till vänster på bloggen samt i fliken Tävlingar.

Kika gärna in & se om det är något som intresserar dig :).

Om du inte vill ha såna här kommentar så ber jag så hemskt mycket om ursäkt!

Ha det gott,
Kram Nathalié