söndag 14 augusti 2011

Cake pops

Cake Pops

gjorde även några sådana här till brors partaj.

Recept:

1 paket Oreo kakar eller Ballerina kladdkaka
100 gram philadelphiaost

ca 100 gram smält choklad att doppa dem i.

Gör så här:
krossa kakorna till småsmulor i en matberedare eller mortel (jag krossade dem i morteln tar bara lite längre tid). Tillsätt piladelphiaosten och blanda till en jämn smet/deg. Låt degen vila i kylskåpet minst en halvtimme. Rulla små bollar i önskad storlek sätt på pinne och doppa dem i smält choklad och dekorera på valfritt sätt. För mer inspiration kolla in Bakerella.

Jag provade både att låta degen vila en halvtimme/timma och ha degen över natt i kylskåpet. De jag gjorde på de som stått över natt blev bättre, annars hade de en tendens att kana igenom pinnen och göra hål genom chokladen. Fast de la ja upp och ner i minimuffinsformar och det blev bra det med:-)

//V

4 kommentarer:

Anonym sa...

ville bara säja att dom är fantastiskt goda har just nu mulat i mej dom två sista som blev kvar efter kalaset.

Veropenn sa...

@mor
det kan jag tänka mig att du gjort! skönt att de är slut nu va så det inte blir för mycket av det goda o du minns dem med avsky :-)
//V

Sweet Passion sa...

ja älskar ballerina kladdkaka,så himla gott.Gillar och göra cakepops med vanlig chokladkaka/sockerkaka.pröva på de,yummiii dessutom kan man byta philidelphiaosten mot chokladpudding/mousse

Veropenn sa...

@simone
javisst är det kul! läste nån blogg där de använt nutella istället för philadelphian lät oxå gott. ska testa din variant oxå!
//v