torsdag 12 juli 2012

Frukostplatsen

 Här har jag gjort en frukostplats, morgonsolen visar sig här på gaveln av stugan. Gamla tråkiga utemöbler blir som nya med lite vit färg. Gjorde en blomlåda som är isolerad och har dränering. En "Ernst-växtvägg" dvs armeringsjärn och lite lister. I lådan har jag planterat murgröna och jordgubbar. Känner på mig att jag inte kommer ha tålamod och vänta in murgrönan inte allt för snabba växttakt så ev åker det ner ngn annan lite mer snabbväxande variant! Väggen är tänkt ska ta bort uppmärksamheten från Luftpumpen som inte är en allt för fager skapelse att titta på.
Kvällstid tänds de små bollarna i gallret.....

//V

2 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Jag vill önska dig och din kanon fina blogg en trevlig sommar. Jag vet att det är en vecka kvar till min semester men vill ända springa in och önska dig en glad sommar.
Det blir ju lite glesare mellan inläggen men vill medd att jag lovar att komma tillbaka efter ledigheten.
KÄRLEK till dig!!!

Veropenn sa...

@vardaxlyx
Trevlig semester och välkommen tillbaka i full kraft sen;)
Kram
//v